سامانه ساتنا

همه چیز در مورد ساتنا

این روزها که در دنیای ما اینترنت کاربرد زیادی دارد، بسیاری از ما برای امور بانکی خودمان نیز از روش‌های الکترونیکی و اینترنتی استفاده می‌کنیم. سامانه ساتنا نیز سیستمی است که با استفاده از آن می‌توان نقل‌وانتقال‌های مالی را در مؤسسات مالی و بانک‌ها انجام داد.

سامانه ساتنا چیست؟

سامانه ساتنا که مخفف عبارت سامانه تسویه ناخالص آنی است، یک سیستم بسیار پرکاربرد است که توانسته در سال‌های اخیر جایگزین مناسبی برای چکه‌ای رمزدار بین‌بانکی باشد. در گذشته چک های رمزدار بین‌بانکی به صورت ورقه های کاغذی نوشته می‌شدند که برای دریافت و وصول آن ها باید به شعب بانک مراجعه می‌کردید، اما امروزه روش های اینترنتی و سیستم هایی مانند ساتنا توانسته‌اند به صورت کامل جایگزین آن ها شوند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری صاحبان حساب به بانک ها نباشد.

سامانه ساتنا با استفاده از شماره شبا فعالیت می‌کند. به همین خاطر با استفاده از این سامانه و شماره شبا نیازی ندارید که نام صاحب حساب و سایر اطلاعات دیگر مانند کد شعبه و … را بدانید. چراکه شماره شبا تمام اطلاعات هر حساب بانکی را در خود مخفی نگه داشته است و شما با استفاده از خدمات حواله ساتنا، به‌راحتی می توانید مبالغ زیادی را به حساب دیگران واریز کنید.

سامانه ساتنا
سامانه ساتنا

شرایط انتقال وجه در سامانه ساتنا

برای اینکه بتوانید از حواله ساتنا استفاده کنید و تا ۲۰۰ میلیون تومان را به صورت اینترنتی به حساب دیگران واریز کنید باید اول شماره شبا حساب خود را دریافت کنید که در مراحل بعدی به آن خواهیم پرداخت.

در روش ساتنا بایستی از اینترنت بانک یا سایر اپلیکیشن های پرداخت موبایل استفاده نمایید. درصورتی‌که به اینترنت هم دسترسی نداشته باشید به‌راحتی می‌توانید به شعب بانک‌ها که مورد نظر خود مراجعه نمایید، از سامانه ساتنا استفاده کنید و تا ۹۹۹ میلیون تومان را به حساب دیگران وارد واریز کنید.

سقف انتقال وجه با استفاده از سامانه ساتنا به صورت اینترنتی از طریق اپلیکیشن های موبایل ۱۰۰ میلیون تومان و با دریافت توکن یا رمز اینترنتی ۲۰۰ میلیون تومان است. مدت زمان انتقال نیز از 2 ثانیه تا 20 دقیقه است.

کارمزد انتقال پول با سامانه ساتنا هم دو صدم درصد از کل مبلغ انتقالی و نهایتاً ۲۵ هزار تومان است. برای استفاده از سامانه ساتنا نمی توانید از شماره کارت یا شماره حساب استفاده کنید و صرفاً این شماره شبا است که به کار شما می‌آید.

سامانه ساتنا

مزایای استفاده از سامانه ساتنا چیست؟

حواله ساتنا دارای سرعت بالایی در واریز وجه است. به همین خاطر نسبت به روش های دیگر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از دیگر مزایای این سامانه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم نیاز به مراجعه حضوری به بانک
  • واریز وجه به صورت آنلاین
  • عدم لغو یا برگشت خوردن تراکنش بانکی با سامانه ساتنا
  • امنیت پول شما با سامانه ساتنا تضمین می شود. چراکه انتقال وجه به صورت آنلاین انجام می شود.

دریافت شماره شبا برای استفاده از سامانه ساتنا

برای اینکه بتوانید از مزایای سامانه ساتنا بهره‌مند شوید، باید ابتدا شماره شبا حسابتان را دریافت کنید. اگر قصد دارید به حساب خودتان پول واریز کنید، باید شماره شبای حساب خودتان را داشته باشید، اما اگر قصد دارید به حساب فرد دیگری پول واریز کنید، باید شماره حساب همان فرد را داشته باشید.

اگر در گذشته برای شخصی از طریق شماره کارت پول واریز کرده باشید، دیگر نمی‌خواهد با او تماس بگیرید و شماره شبا بگیرید. به‌راحتی می‌توانید همان شماره کارت قبلی را به شماره شبا تبدیل کنید، اما کلیه این مراحل باید در سایت‌هایی انجام شوند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند. این سایت‌ها معمولاً برای ارائه خدمات، کارمزد دریافت می‌کنند که در مقایسه با مراجعه حضوری و صرف وقت و هزینه اصلاً به حساب نمی‌آید.

دریافت شماره شبا با شماره کارت

دریافت شماره شبا با شماره کارت

یکی از روش‌های ساده برای دریافت شماره شبا در سایت تبدیل 24، استفاده از شماره کارت بانکی است. اگر شماره ۱۶ رقمی کارت خودتان یا هر فرد دیگری را داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی از طریق تلفن همراه و وصل شدن به اینترنت، آن را به شماره شبا تبدیل کنید.

دریافت شماره شبا با شماره حساب

تبدیل شماره حساب به شبا نیز یک روش دیگر است که می‌توانید از آن استفاده کنید. سایت تبدیل 24 به دلیل اینکه نماد اعتماد الکترونیکی دارد، به‌راحتی می‌تواند شماره حساب تمام بانک‌ها را به شماره شبا تبدیل کند. این کار هم در کمتر از یک دقیقه انجام می شود،

نکته: باید بدانید که استعلام شماره شبا از طریق شماره حساب، مستلزم ثبت‌نام شما در سایت است؛ بنابراین قبل از اینکه در سایت ثبت نام کنید و رمز کاربری بگیرید، نمی توانید از خدمات بهره‌مند شوید.

به محض اینکه ثبت نام کردید، در هر ساعت از شبانه‌روز که نیاز به شماره شبا داشته باشید، می توانید وارد سایت شده و با استفاده از راهنمایی و مشاوره پشتیبانی آنلاین سایت تبدیل 24، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

  1. با سامانه ساتنا چقدر طول می‌کشد تا پول واریز کنیم؟

با استفاده از سامانه ساتنا از ۲ ثانیه تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا پول به حساب فرد مورد نظر واریز شود.

  1. سقف انتقال وجه در سامانه ساتنا چقدر است؟

شما می توانید با دریافت توکن ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری بدون محدودیت با ساتنا پول جابجا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا